Vrijwilligers
Stichting Leergeld Noord Veluwe werkt alleen met vrijwilligers. Dat geldt zowel voor het bestuur als voor de uitvoering van praktische activiteiten - door coördinatoren, hulpcoördinatoren, administratieve krachten en intermediairs. Regelmatig is er behoefte aan een nieuwe vrijwilliger voor een van deze functies. Hieronder volgt een korte beschrijving; bij sommige is een functiebeschrijving opgenomen die u kunt aanklikken.Het bestuur
Het bestuur van Stichting Leergeld Noord Veluwe bestaat momenteel uit vier leden.
Van bestuursleden wordt verwacht dat zij generalist zijn, een redelijk netwerk hebben in een of meer gemeenten van de regio Noord Veluwe en eventueel daarbuiten.
De coördinator
De coördinator is verantwoordelijk voor de uitvoering van onze activiteiten in een afdeling (meestal: een gemeente). Hij/zij coördineert de inzet van de intermediairs, beoordeelt aanvragen en zorgt voor de afhandeling daarvan. Hij speelt ook een rol bij PR en FR in zijn/haar gemeente. Een uitgebreide taakomschrijving vindt u hier.
De intermediair
De intermediair legt huisbezoeken af bij de nieuwe gezinnen en zo nodig nogmaals bij gezinnen die reeds bij Leergeld bekend zijn. Hij/zij legt uit wat Leergeld kan betekenen voor de gezinnen en bespreekt met hen welke overheidsvoorzieningen er zijn waarop zij mogelijk recht hebben. Ook voor deze functie is een uitgebreide taakomschrijving beschikbaar die u hier kunt vinden.
Administratieve ondersteuning
- Beheer van het registratiesysteem Lisy 2021 en ondersteuning van de gebruikers van dit systeem. Ervaring op ICT-gebied is wenselijk.
- Financiële administratie met het boekhoudsysteem Twinfield. Ervaring met dit systeem is vereist.