Taakomschrijving Intermediair

niet van toepassing

Als intermediair bij Leergeld heb je contact met minder draagkrachtige gezinnen om ze te informeren over de mogelijkheden voor ondersteuning. Je inventariseert in een huisbezoek de gegevens van het gezin zodat aanvragen beoordeeld kunnen worden. Die aanvraag voer je in in een computerprogramma, waarmee het administratieve proces verder wordt doorlopen.

Je vormt met de andere intermediairs, de assistent coördinator en de coördinator een afdelingsteam. Huisbezoeken vormen je eerste taak als intermediair, maar daarnaast assisteer je bij ‘acties’, wat inhoudt dat je bv. cadeaus, tegoedbonnen, enz. rondbrengt of de coördinator helpt bij incidentele logistiek/organisatorische werkzaamheden. De coördinator stuurt het afdelingsteam aan en stemt de activiteiten met je af. Ook zorgt hij voor de ondersteuning. Per gemeente is in ons gebied een afdelingsteam actief. In overleg is het ook mogelijk dat je assisteert in andere teams.
Het bestuur van Leergeld Noord Veluwe stuurt de teams aan.

Je tijdsinzet hangt af van het aantal bezoeken dat je aflegt en de overige werkzaamheden. De aanvragen wisselen per periode en je kunt afstemmen met de coördinator welke tijd je wilt besteden. Uiteraard moet dat voldoende zijn om routine te houden. Gemiddeld rekenen wij erop dat je 1 à 2 dagdelen per week beschikbaar bent.

Wat verwachten we van je

  • Goede vaardigheden om gesprekken met gezinnen met geldzorgen te kunnen voeren
  • Inzet en betrokkenheid bij onze doelgroep
  • Voldoende vaardigheid om het computerprogramma te gebruiken
  • Geheimhouding van alle gegevens van de aanvragers
  • Activiteiten af te stemmen met de (assistent) coördinator

Wat bieden we

  • Het werken met een gemotiveerd team en bestuur
  • Ondersteuning en training door Leergeld Nederland
  • Verzekering voor WA en ongevallen
  • Een onkostenvergoeding
  • Een vrijwilligersfunctie met uitdaging en zichtbaar resultaat.